Saturday, February 18, 2012

Lovely Saturday

Today I woke up, had breakfast, took a quick shower and after that we went to Malmö to look for a new car to mom. We found one, though we're going to think about for a while, it's the new Mini :) Really cute ^^ Ww went to Lund aswell, to see my brother, it feels like it was a long time ago. After lunch I started to clean the laundry, it was really messy before, now it's nice and clean. Did some ironing too, and sorted socks. Some money in my empty pockets :) So now I'm going to order Someday, and then I'm going to have it when we come back from Cyprus!

That's pretty much all I have to say, have a nice evening!
xoxo
S

1 comment:

honmednaglarna said...

Jag känner igen problemet, och önskar faktiskt att jag kunde ge något superbra tips. Det jag kan säga är väl: Använd bra bas- och överlack. Använder själv Seche Base och Seche Vite. Smörj alltid nagelband och naglar med olja och nagelbandscreme varje gång du byter lack, gärna oftare; jag brukar faktiskt bara använda Depends där, men misstänker att OPI och andra dyrare märken har bättre. Mina naglar är ganska starka i sig själva dock så.. En annan sak som är bra är att äta nyttigt. Äta mycket frukt och grönsaker, dricka mycket vatten, frisk luft och sånt där. Kan låta klyschigt, men det gör faktiskt stor skillnad för hår, hud och naglar.

Och så försök att inte klippa naglarna, utan fila ner dem istället när det behövs. Fila då helst med en glasfil, och alltid åt samma håll, och absolut inte upp och ner, för då flikar sig naglarna lättare...

Hm.. Det var nog allt jag kom att tänka på nu. :)